Monday, June 28, 2010

wARkaH buAt Si gADis~


terjumpa warkah ini di sebuah dusun,
untuk seorang gadis yang mungkin istimewa,
di hati seorang lelaki biasa...

buat gadisku,
sudahkah kau lupa akan aku??
atau ingin mainkan perasaan ini??
aku juga seorang manusia,
lelaki biasa yang punya perasaan,
yang ada naluri dan rasa di jiwa,
walau tidak sesempurna lelaki lain...

mengapa tiba-tiba kau menjauh,
marahkan aku atau membenci diriku??
atau ingin menduga makna di hati,
mungkin aku tidak sekuat itu...
jika sudah membenci,
tinggalkanlah aku,
jauhkan diri dariku,
aku sudah cukup mengerti,
mungkin ini hadiah paling beerti buat diriku.

aku sedia terima kehilangan,
aku sedia terima perpisahan,
aku sedia terima tulisan takdir TUHAN...

warkah ini dijumpai di dusun hati,
milik seorang insan bernama lelaki...


~sekadar mengisi masa lapang~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails