Tuesday, October 26, 2010

oH hAti dAn rAsA II~


hari ini hari Selasa.
sudah masuk minggu ke-14,
minggu terakhir kuliah
untuk semester ini.

saat ini aku benar2
tidak tahu kondisi perasaan aku.
tak tahu penilaian tentang rasa
yang menginap di sudut hati.
entah,
kosong.
bercambur baur mungkin.
tidak tetap dan tidak berfokus.

bila2 masa saja mahu marah.
kadang2 sedih dan boleh bergelak ketawa.
tapi, yang pasti bukan bipolar disoder!
org selalu tgk aku ketawa,
happy2 buat lawak, gembirakan org...
hakikatnya,
org tak pernah tahu
rasa yang bertamu di ruang hati.

setiap kali bangun pagi,
setelah baca doa bangun tdur,
aku akan senyum selebar mungkin.
supaya seharian hari yang aku lalui
akn gembira utk dilalui.

susah utk aku zahirkan
apa yang tengah aku rasa saat ini.
duhai hati dan rasa,
janganlah begini....
kembalilah ketenangan.
ke marilah kekuatan.
ke sinilah duhai jiwa yang kental...!!

p/s: mahu tukar kata ganti diri 'saya' kpd 'aku'~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails