Sunday, February 06, 2011

kAu mEmaNg tENaNg TEmoH!

salam hari minggu semua.
mungkin cerita ini sudah basi,
tapi tak apalah
saya mahu kongsi juga...

Jumaat lalu,
saya dan beberapa orang anak Temoh
berkunjung ke bumi Temoh.
kami mendapat undangan daripada Mak Diah,
mak angkat Kak Nadia dan Kak Syikin.
ada majlis cukur jambul cucunya.
jadi, saya bersama Kak Aini,
Abg Adnan, Kak Shaiha, Kak Fidah dan Zahora
bertandang ke sana
untuk memeriahkan majlis.

-bersama Mak Diah, kenyang!


-di rumah Dr. Badriyah Hj Saleh. makanan yang dihidangkan memang enak!


disebabkan kami pergi hari Jumaat,
jadi, saya dan abg Adnan pun berpeluang
untuk solat Jumaat di Masjid Temoh Stesen.
jujur,
sangat tenang!
semasa khatib memberi khutbah,
tiada suara kanak-kanak membuat bising.
semua khusyuk mendengar,
tidak kira tua, muda, kecil mahupun besar.
benar-benar memberi satu rasa
yang amat berbeza;
berbanding Masjid Jamek Tanjong Malim dan
Masjid Hulu Bernam.

usai solat,
Abg Adnan pun rupanya merasa perkara yang sama.
ketenangan menyelubungi kami,
tetamu bumi Temoh yang penuh kenangan!
jika anda mahu rasa apa yang saya rasa,
cubalah ziarah bumi Temoh. hehe
bukan sahaja penduduknya yang baik mesra
malah pemurah dalam pelbagai perkara;
senyuman dan harta benda!
apa pun,
kau memang tenang Temoh! =)

-rindu budak ini, Fahmi~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails