Tuesday, February 22, 2011

sAyA yANg mANis~

salam semua.
sudah seminggu lebih rasanya tidak menulis
di laman 'Menjejak Dewasa' ini.
alhamdulillah wa syukru lillah,
satu demi satu masalah selesai.
Allah permudahkan segala urusan...

pagi tadi saya sms bonda.
beritahu tentang tugasan yang perlu
saya siapkan dan program yang akan dilaksanakan
dalam tempoh terdekat ini.
kemudian,
bonda balas : buat jangan gopoh-gopoh.
jaga makan minum, air kosong minum lebih.
take good care!

hurm, hari ni saya mahu cerita tentang saya yang manis.
oh, saya memang suka manis!
kalau order air di kedai,
pasti minta dilebihkan gula atau susu.
mungkin sudah terbiasa dengan manisan, mungkinlah...
tapi kalau anda nak tahu,
saya akan lawan semula manisan yang saya ambil
dengan minum air kosong berbotol-botol.
dalam satu hari,
saya pasti akan minum tiga atau empat botol besar
air kosong.

betul,
ini bukan cerita bohong. ehe
saya memang begini.
kadang-kadang apabila makan di luar,
memang agak ramai yang pelik dengan air saya yang manis.
tapi saya memang begitu.
kalau buat air pun,
satu jug besar
saya akan masukkan 9 atau 10 sudu teh gula.
itupun kadang-kadang bagi saya tak berapa manis...
tapi selepas itu,
saya akan minum air kosong lebih-lebih. ehe

tapi kata orang sekarang,
kurangkan gula dalam minuman
lebihkan manisan dalam senyuman!
senyum-senyum selalu~

-kami yang manis
.:di rumah mak Temoh:.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails