Tuesday, December 13, 2011

-13.12.11-

Assalamualaikum warahmatullah dan salam sejahtera.

Hari ini 13 Disember. Selamat ulangtahun kelahiran buat nenda tersayang. Moga redha dan rahmat Allah sentiasa melimpahi ruang hidupmu.

Rasa mahu balik kampung sekarang. Tapi nak buat macam mana, berderet tugas yang perlu diselesaikan. Ada rezeki dan lapang nanti, saya akan pulang.

Adakala saya ini agak manja dalam sesetengah perkara (ceh, perasan!). Bila fikir-fikir balik, mungkin sebab saya membesar dengan nenek saya jadi begitu. Mungkin. Sebab masa sekolah dulu, ustazah saya pernah kata, siapa yang duduk dengan datuk dan nenek mesti manja. Mungkin betul kata Ustazah Noraini tu...

Hm, saya antara cucu yang rapat dengan nenek. Masa kecil-kecil dulu mesti tidur sama. Ish, boleh nangis kalau ingat balik. Banyak kenangan saya dengan nenek. ^^ Yelah dari kecil saya membesar dengan nenek, dah macam emak sendiri dah. Paling manis dan akan saya ingat sampai bila-bila, nenek ajak saya buat umrah. Alhamdulillah, pertengahan tahun 2005 kami mengembara ke tanah haram.

Alhamdulillah, syukur kerana beliau nenek saya. Tuhan, panjangkan umurnya agar dapat aku berbakti dan mengasihi hingga akhir noktah hidupnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails