Monday, July 25, 2011

kADaNg-KaDaNg...

Kadang-kadang Tuhan hadirkan masalah
untuk mematangkan dan mendewasakan kita.
Mungkin untuk menguji sejuah mana
kebergantungan kita kepada Dia.
Mungkin juga ujian itu hadir
supaya kita lebih menghargai apa itu hidup.
Mungkin, mungkin dan mungkin...
.
.
.
Kadang-kadang memang sukar untuk membuat pilihan
dan pilihan itu sebenarnya menyakitkan!
Hakikatnya,
manusia memang sering dihamparkan dengan pilihan
dan kita perlu memilih.
Kita perlu bertanggungjawab dengan
jalan yang kita pilih.
Ya, sebab itu yang kita mahu!
.
.
.
Kadang-kadang aku tak kuat.
bukan aku bacul, bukan aku pengecut.
Tapi aku ialah aku...
.
.
.
Kadang-kadang baru aku sedar,
aku merancang, Dia juga merancang
tapi perancangan Dia tetap yang terbaik!
Tuhan, limpahkan kekuatan kerana
mungkin aku memohon kepadaMu
hanya
KADANG-KADANG...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails