Friday, July 29, 2011

KisAh HaTi~


Salam Jumaat barakah.

Mungkin tak ramai yang faham aku, dan mungkin juga tak ramai yang kenal aku.
Dalam sesetengah perkara mungkin aku cerewet, tapi tidak semua.
Kadang-kadang aku jenis tak kisah, malas nak ambil 'port' (pun dalam sesetengah perkara).

Semakin aku menjejak dewasa, semakin aku belajar tentang pelbagai perkara.

Dulu aku belajar untuk jaga hati dan perasaan orang.
Ada orang pernah nasihatkan aku, jaga hati dan perasaan kita dahulu. Siapa lagi yang nak jaga hati kita kalau bukan kita sendiri?

Perlahan-lahan aku cuba mengerti dan menghadam pengertian itu.

Aku tengok orang sekeliling,
ya! Ramai yang tidak pernah kisah pun.
Mungkin sekarang sudah tidak ada istilah 'jaga hati' lagi. Aku tidak kisah.

Dan sekarang, perlahan-lahan aku cuba untuk sebegitu.
Tidak menjaga hati dan perasaan kamu...!
Tengok muka aku pun kau tak sudi senyum, aku pun boleh buat begitu malah lebih dari itu!
Bukan kejam, tapi kadang-kadang aku dah penat.
Ya, letih dengan manusia-manusia dungu macam kamu. Berubahlah...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails