Tuesday, October 11, 2011

kEciL HaTi...

Assalamualaikum warahmatullah dan selamat sejahtera.


Nampak gayanya macam seminggu sekali sahaja saya 'post' entri baru. Haha =)
Hurm, sengaja saya mahu kongsi cerita tentang kecil hati kali ini. Bukan apa, semenjak dua menjak ni ramai betul teman-teman yang berkongsi cerita, tak kawan dengan budak itu, gaduh dengan budak ini, tak layan dia, tak tegur budak sana dan macam-macam lagi lah.

Sebenarnya, kalau nak cerita pasal kecil hati ini banyak ruang dan peluang yang membolehkan kita kecil hati. Yelah, kadang-kadang sebab perkara kecil pun kita dah kecil hati. Macam yang selalu saya nasihatkan teman-teman, biasalah kita ini kan manusia. Ada hati dan perasaan, adakala kita akan terasa dengan sesuatu perkara. Manusia ni pelbagai macam perangai dan kerenah. Ada yang cepat terasa, ada juga yang tak pernah ambil kisah. Mungkin hanya anda sahaja yang tahu di manakah kondisi perasaan anda.

Betul saya kata, kalau mahu cerita tentang kecil hati, banyak sangat ruang untuk saya kecil hati tapi kadang-kadang saya malas mahu ambil kisah. Yang saya fikir, saya mahu lalui hidup ini dengan indah. Saya mahu satu hari nanti kenangan yang akan saya ingati semuanya manis-manis. Buat apa kita mahu kecil hati sedangkan perkara itu kecil dan remeh, hidup ni sekejap sangat. Entah esok lusa, kita akan dipanggil ke negeri abadi.

Moga-moga kita terus bersemangat untuk lalui kehidupan yang mendatang. Selamat bermujahadah!

1 comment:

  1. agree~aku dh tukar url blog - iamshahswannizam.blogspot.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails