Monday, October 03, 2011

Oh OkTobER..!


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca setia.

Sudah masuk hari baru, minggu baru dan bulan baru. Hari ini sudah masuk minggu keempat kuliah. Sejak 5 Syawal lalu sehingga hari ini saya sudah tidak jenguk-jenguk kampung. Oh, rindunya!

-Kampung di Kuala Lumpur! aha

Semalam, saya dapat sms daripada Ajim.
'Bang, satu hari pasti kita akan jumpa balik. Abg jaga diri. Maaf sebab tak contact. Semoga ditabahkan hati dan sentiasa positif =) '

- Potret kenangan, beberapa tahun dahulu. Masih muda! ^^

Saya tahu dia sibuk untuk semester akhir diplomanya. Moga-moga terus kuat melalui hari-hari mendatang dan ingat, jadi yang terbaik dalam segala-galanya! Biarpun kejap ingatan dia kepada saya, saya sudah bersyukur dan dia seakan mengerti kegusaran di hati kecil ini.

Dia seorang adik yang kuat. Biarpun masih muda tetapi sudah 'terpaksa' mendepani konflik hidup yang agak hebat. Pengalaman memang mengajar manusia menjadi dewasa. Hidup, pasti ada pahit dan manis untuk dikenang selagi hayat dikandung badan.

Saya yakin, pengalaman hidup yang dilaluinya telah mendewasakan dia. Begitu juga kita, yang membezakan setiap antara kita ialah ilmu dan pengalaman. Ya, mungkin pengalaman hidup yang anda lalui lebih indah daripada saya. Mungkin.

Dan kerana perbezaan hidup yang kita lalui inilah yang mengindahkan jalan dewasa kita. Ya, adakala hadir gembira yang menyelubungi apabila dikelilingi teman-teman dan anugerah yang menikmatkan. Syukur. Kadangkala pula, Tuhan berikan ujian, bukan kerana Tuhan membenci tetapi sekadar menguji setinggi mana iman kita, sejauh mana syukur kita kepada Dia.

Tuhan itu adil, menghadirkan ujian setakat yang kita mampu untuk hadapi dan tangani. Allah itu dekat. Berdoalah selalu dan selamanya, kerana Dia pasti mendengar doa kita dan diperkenankan andai tiba saatnya...

-Moga Ajim terus kuat dan dimudahkan urusan untuk menyelesaikan pengajian.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails