Wednesday, October 31, 2012

Kisah McD (1)

Hari ini saya teringin menjamah makanan segera McDonald. Sampai sahaja di restoran, tempat duduk penuh dengan para pelajar sebuah sekolah di Kuala Lumpur. Ish, ada tempat ke untuk saya duduk ni? Semasa mahu membuat pesanan, saya beratur seperti biasa. Ada beberapa orang pelajar menunggu makanan tanpa beratur, seperti kantin sekolah dibuatnya! Ketika masih menunggu untuk membuat pesanan, kerana pelayannya hanya seorang dan sedang sibuk menyiapkan pesanan daripada pelajar tadi, ada seorang lelaki berdiri di sebelah saya- sebenarnya mahu membuat pesanan juga.


"Mana barisan ni?"
Saya kata, "di sini. Mungkin budak-budak ni tengah tunggu pesanan."
"Aku sound jugak kejap lagi ni!"
Saya terdiam.
Selesai semua pesanan pelajar itu disiapkan, pelayan itu terus bertanya kepada saya; mahu makan sini atau bungkus?- mungkin pelayan itu memang sudah perasan kehadiran saya terlebih dahulu sebelum lelaki itu.

Dipendekkan cerita, lelaki tadi terus memesan makanan selepas selesai saya memesan dan dikira dalam satu bil. Saya hairan. Aik, sekali ke? Kemudian, dia mengeluarkan duit dan membayarnya sekali. Okey, dia belanja saya. Sementara menunggu pesanan kami siap, saya kata "Takpalah, saya tunggu makanan siap, abang carilah tempat dulu." Selesai semuanya, saya pun membawa makanan ke tempat yang diduduki oleh lelaki tadi.

Setelah meletakkan pesanan di atas meja, dia bertanya;
"Siapa nama ni?"
"Amir"
"Oh, belajar kat mana?"
Dan kami berbual-bual ringkas sambil menjamah makanan. Yang peliknya, dia masih belum perkenalkan dirinya!

....bersambung

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails