Monday, November 19, 2012

Rindukah Ini?

Setiap kali usai solat, saya akan berdoa; Allah, sampaikanlah salam rindu buat sahabatku Syafizie Md. Amin. Sejahterakanlah hidupnya dan permudahkanlah ibadahnya di tanah suci-Mu.

-Limpahkan rahmat dan redha-Mu, Tuhan!
Tuhan, saya benar-benar merindukan dia. Dialah abang, sahabat dan teman akrab yang setia. Saya tidak tahu rasa apa yang berladung di benak qalbu ketika ini, saya tidak tahu sihatkah dia di Haramain sana. 

Kali terakhir saya terima panggilan daripada dia saat memberitahu dia akan berangkat untuk melaksanakan kembara rohani dan menyambut Aidiladha di Makkah tanah barakah. Namun, sehingga saat ini saya masih belum menerima sebarang khabar sementelah sms yang saya hantar belum sempat dibalas.

Bukan apa, sebenarnya sudah tiga kali saya mimpikan dia. Dua hari berturut-turut kemudian selang sehari, dia hadir dalam mimpi saya. Saya pun bukan arif benar dalam menaklik mimpi. Tapi kata mereka yang sudah berusia, jika kita mimpikan seseorang maknanya orang itu sedang rindukan kita. Entah benar atau tidak tanggapan itu, saya pun tidak tahu.

Andai dia sedang merindui saya, saya pun begitu juga. Biarlah buih-buih kerinduan ini terpecah saat pertemuan semula nanti. Tuhan, permudahkan urusannya dan kurniakanlah haji mabrur buat dia sekeluarga. Allahumma amin!

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails