Wednesday, March 10, 2010

bEngAng~


selesai tutorial sejarah malaysia,
pergi pusat ICT,
nak hebahkan tentang pidato bitara,
jumpa En. Razali di Fakulti Bahasa,
uruskan tentang pengangkutan ke parlimen,
selesai semua,
terus ke HEP,
Akwa temankan,
terima kasih!!

masalah bermula apabila di bangunan hijau itu,
en Faizal kate amik surat tunda di pejabat,
salam,
cik, saya nak amik surat tunda tarikh ke parlimen,
tanpa bangun dan masih duduk di tempatnya,
perempuan itu bersuara,
amik dalam kotak tu,
tengoklah sendiri ea....
ade tak??
hm, pastu sign di buku tu...

ya ALLAH!!
kenapa la die layan pelanggan macam tu??
sedar la ckit, awak tu cume kerani!!
bukanlah saya mahu merendah-rendahkan kerjaya anda!!
tapi perbuatan itu sungguh BIADAP!!
memang tak bersantun langsung!!
kalau boleh amir mahu buat aduan,
saya perlu bersuara,
buat malu la,
awak tu berada di bangunan HEP,
universiti pulak!!
pendidikan lagi!!!
cube lah fikir banyak...
di mana letaknya nilai kesopanan dan kesusilaan...

sungguh...
saya sangat BENGANG!!
rasa macam mahu terus jumpa NC,
jangan disimpan staf yang begitu!!
kalau ada kuasa dah lama saya pecat!!
saya sangat BENGANG!!
sangat2!!!

kenapa layanannya sebegitu???
dari saya datang hingga selesai,
perempuan itu masih duduk di tempatnya,
seperti tidak ambil peduli hal sekeliling...
saya BENGANG sangat2!!!
terasa tak mahu lagi berurusan!!
tolong saya jika anda tahu,
macam mana nak mengadu,
saya mahu pecat dia!!
sungguh BIADAP!!
saya BENGANG!!!!!
sangat dan sungguh BENGANG!!!!
dengan perempuan BIADAP itu!!

8 comments:

  1. tempeleng je beliau..jgn banyak pikir lagi dah..

    ReplyDelete
  2. tengok la esok, kalu dye ade g, amir g tempeleng..
    hahaha~

    ReplyDelete
  3. Merah menyala entri ini...
    Huh... Rilex gang!

    ReplyDelete
  4. mengadu kat MPP, yang manifestonyer berbunyi.. kurangkan kerenah birokrasi UPSI.. (berkaitan kah?).. mari kita lihat tindakanya melaksanakan manifesto iteww... :)

    ReplyDelete
  5. adik, BIADAB bukan BIABAP.
    BI=pinjaman bahasa sanskrit, maksudnya tiada.

    maka apabila disambung BI dan ADAB, jawapannya tiada adab. Konsepnya bersesuaian dengan perbuatan beliau.

    Ke mana hilangnya INTEGRITI...
    mula bosan dengan kerenah mereka.

    ReplyDelete
  6. mana 6 nilai bitara ..,,hilang........??nora..taulah cikgu bm..tahniah telah merumuskan maksud biadab dngn baik..baru tau..he3

    ReplyDelete
  7. memang tersangat BENGANG!!
    terima kasih membetulkan kesalahan...
    biasa lah mereka...
    hilang pembudayaan integritinya...
    nilai bitara hanya ditampal di dinding2, tp tidak diamalkan!!

    ReplyDelete
  8. ganaz jugk ko ni amir..huhu~~!!xsia2 ak jd mentee ko..huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails