Thursday, September 30, 2010

PuAsa SyawAL~


alhamdulillah.
saya sudah selesai puasa sunat
enam hari pada bulan Syawal.
esok boleh raya!!
huhu~

“Barangsiapa yang berpuasa Ramadhan ,
kemudian diikuti dengan 6 hari daripada Syawal,
adalah seperti berpuasa setahun.”

minggu lepas dapat puasa dua hari saja,
mulut saya ada ulser.
jadi minggu ni,
saya selesaikan 4 hari terus.
syukur kerana ALLAH berikan kekuatan.
sementara masih ada masa lagi,
buatlah puasa sunat Syawal...

mungkin ganjarannya kita tak nampak.
samalah macam ALLAH cipta Syurga dan Neraka...
kita percaya kewujudannya,
tapi kita tak nampak.
pernah ke anda nampak syurga??
atau ternampak neraka??
saya jamin anda akan sentiasa buat baik,
bila syurga dan neraka ada depan mata...
sedangkan ALLAH cuma ceritakan
serba sedikit gambarannya
dalam Mukjizat teragung~Al-Quran Karim...


ALLAH cerita tentang nikmat syurga,
azab neraka, kejadian kiamat.
bintang berguguran,
anak tak kenal mak,
ayah tak kenal anak...
tapi percayalah,
bila satu hari nanti
saat itu benar2 berlaku,
mungkin kita baru hendak percaya.

saya pun bukannya baik sangat,
amalan pun tak banyak mana.
sekadar berkongsi,
saling mengingatkan...
moga kita sama2 dapat manfaat.
moga kita sama2 dpt syafaat,
teruskan berselawat ye kawan2....
Rasullullah xpernah lupa kita taw,
hingga saat kewafatannya pun,
masih lagi sempat dia mengucapkan;
ummati.. ummati.. ummati...
sedang kita??
sama2lah muhasabah diri~


~allahumma solli ala sayyida Muhammad~



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails