Sunday, December 19, 2010

mALam pUN mENjELaNg~

baru usai sesi suai kenal.
berada di minggu penulis remaja ini-


membuatkan semangat makin berkobar!
dikelilingi mereka yang punya minat yang sama,
oh lainnya...
masing-masing punya kehebatan sendiri!

saya sampai di DBP agak awal pagi tadi.
mujur ada Khalil-junior saya.
masih ingat lagi kan?
kami duduk bersebelahan dalam bas.
sampai di Hotel Seri Malaysia,
kami semua terus makan tengah hari.


kemudian baru diberi taklimat
tentang program selama seminggu.

mendapat kawan baru memang satu keseronokan.
oh, macam-macam ragam!
semua berkongsi cerita yang sama.
kami mengimpikan pelangi yang sama!
para fasilitator pun baik-baik semuanya.
seronok dapat kenal Kak Salina Ibrahim,
Kak Nas, Abg Wan...
orang-orang hebat!
esok, bermulalah sesi bengkel.
pagi esok akan bersama Prof Madya Dr. Lim Swee Tin.
moga dapat menyerap segenap ilmu mereka!


walaupun berbengkel,
saya sering teringat delegasi UPSI di UTHM.
kejap-kejap saya sms pengiring,
bertanyakan keputusan, keadaan semasa.
sungguh, hati ini tidak tenang.
selalu sahaja teringat mereka.
doa saya sentiasa untuk kalian!
teruskan perjuangan~

2 comments:

  1. lim swee thin? die pena jd cikgu di sekolah Menengah Kebangsaan hamzah, MACHANG, Kelantan. hehehehehee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails