Monday, December 20, 2010

tuGAsAN bAHaRu~

ketika menekuni karya Kak Nas petang tadi,
saya mendapat panggilan telefon
daripada abang Kacak.
oh, ya.
untuk sesi bersama Kak Nas,
kami perlu membaca 3 buah cerpen kak Nas
sebanyak dua kali.
bukan senang nak jadi penulis kan? ehe.

abang Kacak-
amir, amir kena tolong abang.
abang tak kisah,
apa nak jadi, jadilah.
amir kena tolong MSK kali ni.
Amir datang lambat pun tak apalah.
saya tergamam-seketika!
kita memang tak ada MC.
yang penting Amir kena ada masa
majlis bacaan ikrar nanti,
dengan majlis bersama menteri.
sebagai timbalan pengarah 2,
abang lantik Amir sebagai SMS protokol
bekerja dengan abang Adnan!

hurm,
MSK mula 26 Dis kan?
saya mungkin boleh datang 26 pagi.
hurm, tak kisahlah Mir.
asalkan boleh datang...
okey, apa-apahal nanti saya beritahu.

maknanya,
program MPR sampai 24 Dis.
25 nanti saya akan menjenguk walimatul urus Abg Ben-
teman sekerja di Secret Recipe dulu.
26 hingga 31 Dis pula saya akan
menyambut kedatangan pelajar-pelajar baru!
oh, tugasan baharu yang memang
tak memberi saya rehat...!
moga terus dilimpahi kekuatan...~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails