Monday, January 31, 2011

DikELiLinGi kEtENaNgaN~

salam hari Isnin semua.
ya, di penghujung Januari!
sekarang saya berada di rumah nenda.

sekarang cuti seminggu.
kalau ikutkan hati memang saya tak mahu balik,
ada kerja-kerja yang perlu dibereskan.
tetapi permintaan bonda
saya turutkan.
mungkin balik dalam 3 atau 4 hari.
jam 2 tadi saya sampai Hulu Langat,
singgah rumah nenek dahulu.

berada di rumah,
benar-benar dikelilingi ketenangan.
menatap wajah bonda,
menghilangkan segenap keresahan.
menatap wajah orang tuakan akan
dianugerahkan pahala
selain membaca Al-Quran.
itulah janji kebenaran Tuhan!

biarpun tidak mampu melepaskan lelah
di tepian pantai,
menemani mentari berganti malam,
digirangkan dengan camar yang menari
di langit senja,
saya bahagia saat dikelilingi
mereka yang sentiasa menyokong dan menyayangi.
berada di kampung,
benar-benar membuatkan hati membunga ketenangan.

-jeti Kuala Perlis, saya bercuti ke Langkawi tahun lalu...

moga-moga saya, anda dan kalian semua
akan terus dilimpahi ketenangan.
selepas ini,
kuliah berterusan selama 10 minggu.
pasti memerlukan kekuatan luar biasa;
fizikal, emosi dan rohani!
moga kita semua mampu menempuhnya...
senyum,
tak perlu kata apa-apa!

-pantai Penang, mahu pergi lagi rasanya!

1 comment:

  1. subhanallah... cemburu menguasai rasa jiwa.

    selamat bercuti ya, sahabat!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails