Saturday, January 08, 2011

TuA sANgAt kE~

situasi 1;
Abg Amir,
praktikum kat mana?

situasi 2;
abg sem 8 pun masih kat kolej lagi?
belum mula praktikum ya?

itu baru 2 situasi.
ada beberapa situasi lagi
yang membuatkan kekadang saya terkesima.

ramai pelajar baru khususnya,
ingat saya sudah berada di semester akhir pengajian.
takpun menganggap umur saya
sudah lebih daripada umur sebenar.
ada juga mereka yang tak mengenali saya
memanggil saya 'abang'
padahal kami sebaya!
tak pun dia lebih tua daripada saya hakikatnya!

contohnya semasa MSK [minggu suai kenal] lalu,
ada yang ingat saya sudah sem 7.
ada juga 'kakak' yang panggil saya 'abang'.
dimaafkanlah,
mungkin dia tidak tahu umur saya berapa.
tapi, mesti musykil kan?

bukan apa,
cuma kekadang saya terfikir,
tua sangatkah saya ni?
anda rasa?

-mujur saya bukan yang paling tua dalam kalangan ini [peserta sahaja ya!]

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails