Monday, January 24, 2011

tAhAn kE?

salam hari Isnin.
hari ini patutnya ada kelas jam 8,
sudah lengkap bersiap untuk ke kuliah
abg Fawiz hantar SMS,
kelas batal.
maknanya kelas hari ini bermula jam 11 nanti.

okey,
hari ni saya nak cerita tentang cadar katil dan tuala.
nak tanya anda,
berapa kali anda basuh cadar katil dan tuala?
kalau saya,
cadar katil paling lama pun sebulan saya pakai.
lepas tu mesti akan dibasuh dan
digantikan dengan cadar yang baru.
kalau tak pun 2 minggu sekali mesti ganti dengan cadar baru.
anda?

-terima kasih en. Google!

kalau tuala pula,
seminggu sekali mesti saya akan basuh dan
ganti dengan tuala baru.
di kolej sekarang,
saya ada 3 helai cadar katil dan
3 helai tuala.
maknanya mudahlah untuk diganti-ganti kan?
anda macam mana pulak?


bukan apa,
anda tahan ke bila pakai
cadar atau tuala yang sama
sampai berbulan-bulan?
kalau 1 semester tu ada 6 bulan,
6 bulan lah tuala tak dibasuh.
6 bulan lah juga cadar tak diganti.
hish,
macam mana ada manusia yang boleh tahan dengan
keadaan macam tu.
kalau saya,
jujur saya tak tahan.
anda tahan ke?

3 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails