Friday, January 07, 2011

MiMPi yAng sEmpuRNa~

salam Jumaat semua.
hajat di hati saya mahu meninggalkan
Menjejak Dewasa.
tapi, mungkin tak mampu.
entah, saya tak boleh berjauh.
Menjejak Dewasa benar-benar
mengajar saya tentang kehidupan.
di sini saya mencoret segala rasa...

sedang enak menulis,
lagu ini berkumandang.
benar-benar membuatkan air mata
bertakung di kelopaknya.
ah, sukar mahu menterjemah
hati dan rasa.
payah dan perit!

MIMPI YANG SEMPURNA~

mungkinkah bila kubertanya
pada bintang-bintang
dan bila kumulai merasa
bahasa kesunyian
sadarkan aku yang berjalan
dalam kehampaan
dan bila terpana terbata
semua dalam keraguan
aku dan semua yang terluka
karena kita

aku kan menghilang
dalam pekat malam
lepas kumelayang
biarlah kubertanya
pada bintang-bintang
tentang arti kita
dalam mimpi yang sempurna

aku dan semua yang terluka
karena kita
aku kan menghilang
dalam pekat malam
lepas kumelayang
biarlah kubertanya
pada bintang-bintang
tentang arti kita
dalam mimpi yang sempurna....

~langit Port Dickson, mengerti rona dalam jiwaku~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails