Saturday, January 07, 2012

Kisah Minggu Ulang kaji

Minggu ulang kaji tidak semestinya kita menghadap buku 24 jam kan?

Bagi saya minggu ulang kaji adalah minggu untuk rehat daripada segala hiruk pikuk dunia kampus. Sebagai pelajar sepenuh masa, saya perlu melunaskan kewajipan 14 minggu kuliah walaupun kadangkala saya terponteng kelas secara sengaja ataupun tidak sengaja. Haha.

Di universiti juga, saya kena belajar hidup bermasyarakat. Saya kena belajar berorganisasi dan berpersatuan. Jadinya, apabila minggu ulang kaji sudah pasti saya akan berehat daripada menyertai pelbagai program yang kadangkala seronok apabila mendapat kawan baru dan belajar sesuatu perkara yang baharu.

Okey, saya tak mahu celoteh panjang. Ini antara kisah minggu ulang kaji untuk persediaan peperiksaan semester ini. Ha, persediaan? Persediaan lah sangat!

Disebabkan kertas peperiksaan saya bermula agak lewat, maknanya cuti minggu ulang kaji yang seminggu telah jadi dua minggu dan pastinya seminggu pertama itu saya telah habiskan masa untuk bergedik santai di kampung. Haha.

Okey, setelah saya kembali semula ke Tanjong Malim saya telah menghabiskan masa ulang kaji dengan menyibukkan diri di Sungai Klah Hot Spring. Saya pergi pada 31 Disember bersama adik beradik debat; abg Fawiz, Azam dan Din. Mula-mula menggedik pergi kolam air panas, lepas tu baru mengecutkan diri di kolam mandi yang memang syok! Aha.


\
-Saya suka gambar ini. Bercerita tentang sesuatu, indah!

Awal tahun baru pula, saya menghabiskan masa ulang kaji di Empangan, Kuala Kubu Bharu. Kami bergerak pada waktu petang, konon-konon setelah penat seharian mengulangkaji. Padahal saya tak ulangkaji apapun. Nakal betul!

-Meredah hujan yang turun seketika di jalanan.

-Sesi mendengar cerita hantu. Apa ke jadah! Haha


Ada satu petang juga, saya menggedik santai untuk berbasikal. Serius, sudah lama saya tidak berbasikal! Rasa seronok sekali sekala keluar peluh begini. Nampak sangat dah lama benar saya tak riadah. Lepas habis peperiksaan ini, saya teringin nak panjat gununglah. Siapa nak ikut?

-Cuma pusing2 kampus sahaja

-Teringin mahu berbasikal lagi!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails