Monday, January 16, 2012

Cuti Semester

Kertas terakhir saya untuk semester ini pada 12 Januari yang lalu. Maka dengan itu berakhirlah semester lima saya, dan bermulalah cuti semester setelah bermingu-minggu bergulat dengan kuliah, program, dan karenah manusia yang bermacam ragam.

Apabila tiba musim cuti semester, sudah pasti anda sudah ada perancangan sendiri bukan? Pasti ada yang tidak sabar pulang ke kampung. Mujurlah kampung saya tidak jauh mana dengan Tanjong Malim bumi keramat ini. Saya yakin, pasti pembaca setia blog Menjejak Dewasa juga sudah ada perancangan sendiri untuk mengisi masa cuti ini, lebih-lebih lagi apabila mendapat baucer buku RM 200 daripada kerajaan Malaysia. Memborong sakan lah kan! (Bagi peminat buku)

Apapun, manfaatkanlah masa cuti ini dengan baik. Mungkin inilah masa terbaik untuk berbakti kepada keluarga pula. Jangan kecilkan hati ibu bapa kerana masa semakin singkat, usia pula semakin meningkat. Entah bila-bila sahaja mereka akan menyambut ketetapan yang tak berpilihan- ajal maut dalam genggaman Tuhan.

Ada juga teman-teman yang merancang untuk kerja 'part time' bagi menambah pendapatan dan pengalaman. Moga-moga kerja yang dilakukan dikira sebagai ibadah. Mudah-mudahan. Yang sudah ada perancangan sendiri seperti bercuti, ber'camping', panjat gunung dan macam-macam lagi aktiviti, ingat kita tetap memandang langit yang sama- Di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung.

Buat teman-teman yang setia berbakti kepada universiti, buat program habis baik. Moga-moga UPSI terus gemilang kerana dialah ibu kandung yang harus disanjung.

Jaga maruah diri dan peribadi. Moga sentiasa baik-baik sahaja di bawah jagaan Allah. Selamat bercuti! ;)

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails