Thursday, August 12, 2010

KisAH 1 RamaDhaN~


semalam sudah bermulanya terawih.
tahun kedua berterawih di sini,
di Bumi Kandung suluh Budiman,
yang pastinya terlalu banyak
meninggalkan momen pahit manis
dalam mengajarku menjejak kedewasaan....

ketika di bazar Ramadan tadi,
mahu membeli juadah berbuka puasa,
saya ditegur oleh abg Jan & abg Edrin.
saya kenal mereka ketika MSK yang lalu.
abg Jan- adik, dah sombong ea.
xnampak pon abg da....
hayo, bkn begitu.
saya xperasan abg la... maaf~

abg Jan- dua dari kiri~

abg Edrin- adik join x konvo?
sekretariat ape?
entah la abg,
rasa mcm malas.
kalau dipanggil, mungkin join.
abg Edrin- aik, mcm merajuk je...
kecik ati ke?
ala, biase la tu dik...
abg pon xjoin, bagi org baru lah pulak.
aik, jwpn abg pon mcm merajuk!
hehe~

sejujurnya,
saya bukan belagak
atau demand!!
bila org panggil, baru nak join...
kena dijemput pulak,
ala2 diva!!
saya bukanlah begitu.
cuma memang sejujurnya
saya terasa hati,
kecil hati dengan MSK yang lalu.
bukan saya kecil hati dengan pengisiannya,
pengurusannya atau apa-apa,
tetapi beberapa orang
yang telah menjatuhkan semangat saya,
yang membuatkan saya mula membenci mereka.
bukan semua,
hanya beberapa orang....
saya betul2 terkilan.

tapi,
semua itu telah berlalu.
saya bahagia dengan hidup saya skrg.
ada atau tiada mereka [org2 itu]
sedikit pun tidak menjejaskan hidup saya.
saya tetap bersyukur,
walaupun semangat saya hampir punah,
hancur dan musnah,
tapi TUHAN telah anugerahkan saya
teman2 yang sering meminjamkan
secangkir kekuatan,
menjadikan saya seorang tabah,
mengajarkan saya tentang erti hidup.
saya bersyukur!!

apapun yang terjadi,
saya sudah malas mahu ambil kisah
cakap2 org,
saya akan jadi diri saya seadanya.
kerana saya cuma lelaki biasa,
tidak sempurna sini sana....

2 comments:

  1. Haha....
    story 3 in 1...
    hik3...
    Dak UPSI gak ek...

    ReplyDelete
  2. 3 in 1 ke??
    huhu~
    yup, baru thn dua...
    salam kenal~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails