Sunday, August 22, 2010

tEMoh dE tEmoH~

Pagi tadi saya ke kelas bulan sabit merah.

Hari ini kami buat aktiviti

Di luar kelas,

Belajar ikatan buku sila

Untuk digunakan ketika

Tangan sesiapa yang patah, cedera.

Jadi,

Ikatan buku sila ini

Digunakan untuk mengikat kain anduh

Yang membalut tangan mangsa.


Masa tamat.

Selesai aktiviti di luar kelas,

Saya mahu masuk ke dalam dewan kuliah

Ambil beg untuk ke kelas seterusnya -kewartawanan-

Saya terserempak dengan Prof Bukhari,

Pengerusi Persatuan Bekas2 Pelajar SK Temoh.

Prof, ingat saya lagi?

Saya anak Temoh.

Oh, ha.

Kalau kau tak cakap pun,

Dah tahu.

Sebab kau pakai baju Temoh...

Kebetulan pagi tadi saya memakai

Baju hitam pelancaran 100 tahun SK Temoh.


Saya tersenyum sendirian.

Terus teringat momen2 indah di situ,

Temoh tasik kenangan,

Syahdu Temoh menggamit ingatan.

Saya benar2 rindu akan TEMOH.....


fokuskan mata anda kepada

perkataan TEMOH!!

bukan model di sebelahnya...

saya yang kerinduan~

2 comments:

  1. ikatan buku sila... formula nya kanan atas kiri then kiri atas kanan, then simpul.. lepas tu tarik.. hahahah

    sk temoh, sekolah lama prof bukhari Lubis ker? dulu ada gak dia citer sal sekola tu, tp x tau lak sk temoh... huhuhu

    ReplyDelete
  2. Encik Fawiz: terbalik r, ikatan buku sila- kiri atas kanan, kanan atas kiri...
    dua sem sudah tinggal kan??... lupa sudah..!!
    hehe~

    yup, Sk Temoh- Sek Rendah Prof Bukhari...
    juga my lect, Prof Madya Dr. Badriyah Hj. Salleh...
    kedua2 insan ini sangat dikagumi!! saya kagum!!
    ;D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails