Friday, August 27, 2010

sEDikit tENanG~


sejujurnya emosi saya
tidak berapa stabil sejak 2 menjak nih,
kepala pula selalu berpusing kejap2,
sudah pandai pening2,
badan lenguh2,
harap2 lah bukan simptom2 penyakit maut...!!
mungkin tak cukup rehat,
mungkin....

bila emosi xstabil,
banyak benda yg sy tgh fikir,
rase mcm nak marah2,
cepat terasa,
mudah bengang...
tulah,
mmg emosional!!!
sy cbe belajar utk jd manusia rasional,
da besar kan...
bape thn lagi mahu kawin??
haha~

hati sedikit tenang sebenarnya...
saya luahkan mslh dgn seorang teman,
juga bagaikan abg yg sering berikan dorongan.
kami kenal ketika bengkel MSK dulu,
sewaktu satu kump LDK
kami bertaaruf.
rupanya senior saya!!
sejarah sem 6...
entri ini saya cerita tentang dia~

ketika bengkel MSK dulu,
saya pernah juga berkongsi kisah dengannya.
sewaktu saya bermasalah
dengan hati dan perasaan...
tiba2 rasa macam serasi,
jadi kami belajar untuk jadi kawan.
saya tak kisah berkawan dengan sesiapa pun,
asalkan reti menghargai dan menghormati.

saat ini saya benar2 tak tahan,
masalah bertimbun-timbun,
saya cuba untuk hadapinya dengan tenang,
saya cuba untuk jadi kuat
melalui semuanya...
bila saya berjumpa dengannya,
saya ceritakan mslh2 saya,
saya sedikit tenang.
mungkin mslh xselesai,
tapi mungkin ini salah satu
cara atau jalan utk selesaikan mslh.

apapun,
terima kasih kerana menadah telinga
mendengar masalah saya,
terima kasih kerana menjadi bahu
untuk saya menangis
dan
terima kasih kerana pinjamkan saya
secebis kekuatan...
TUHAN takkan turunkan mslh jika
kita xmampu hadapinya,
saya tahu saya mampu....


TUHAN,
anugerahkalah aku kekuatan,
kau tahu segenap petala langit dan bumi,
kau mengerti setiap apa yang terjadi,
aku mengharap cinta sejati lagi hakiki~~

1 comment:

  1. bro,,, ruangkn sedkit hidup mu utk bergerak sendirian tnpa teman disisi,,, mungkin ketenangan ada disitu,,,,

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails