Thursday, August 19, 2010

sAya yAng bERemoSi~

Setelah bertahun-tahun

Menempuh kehidupan ini,

Dalam erti kata

Semakin menjejak kedewasaan,

Saya terperasan satu perkara

Tentang diri saya.

Rupanya saya ni

Seorang yang beremosi.


Entahlah,

Mudah benar emosi saya

Merangsang diri ini.

Perasaan saya cepat betul

Menyampaikan impuls ke otak.

Saya mudah tersentuh,

Cepat kecil hati

Walaupun perkara itu kecil

Bagi sesetengah orang.

Saya seorang yang

mudah mengalirkan air mata.

Cepat benar terasa

Dengan mereka yang

Buat hati saya terasa.

Mungkin pelik bagi

Sesetengah orang,

Tapi hakikatnya

Inilah diri saya,

Seorang yang beremosi...


Bila saya suruh orang kejutkan

Saya pada pukul 6.30am,

Namun dia kejutkan saya

Jam 6.40am,

Terus emosi saya berubah!

Pagi tu saya jadi tidak stabil.

Saya seorang yang sensetif, bukan?


Bila sms saya tidak direply,

Panggilan saya tidak diangkat.

Terus saya berubah wajah!

Kadang2 kita perlukan jawapan segera,

Namun dia tidak pernah endah

Dengan sms mahupun panggilan

Yang diterima...


Pernah terjadi satu ketika dulu,

Dia pernah berjanji

Untuk menemani saya

Pergi print tugasan.

Tapi bila kelas berakhir,

Saat teman wanitanya [ketika itu, skrg sudah clash]

Mengajak dia menemaninya

Terus saya dilupakan,

Dia pergi menemankan

Teman wanitanya itu,

Sedangkan dia sudah berjanji dengan saya

Terlebih dahulu.

Saya benar2 terasa hati!


Apa perasaan anda

Bila dia pergi ke bazar Ramadhan

Tanpa mengajak anda?

Jika saya,

Saya terus tidak berbuka puasa bersama,

Kerana saya benar2 kecil hati!


Ketika sedang memandu kereta

Untuk ke kelas,

Deejay radio telah memutarkan

Lagu ANDAI KUTAHU [Ungu].

Tiba2 air mata saya mengalir.

Andailah saya tahu

Bila ajal saya akan tiba,

Sedangkan saya tidak bersedia?

Hanya amalan yang biasa2

Untuk dipersembahkan kepada Pencipta,

Saya benar2 terasa banyak dosa!


Lihat,

Mudah benar bukan saya beremosi?

Cepat betul hati kecil saya terasa.

Mungkin bagi anda ianya

hanya perkara yang biasa2,

tapi bagi saya

ianya mampu membuatkan

emosi saya tidak stabil.

Memang saya beremosi!


*Dia bagi situasi2 di atas

Ialah merujuk kepada

Siapa2 yang pernah

Membuatkan hati kecil saya terasa...

Terima kasih~

7 comments:

  1. yang saye perasan..bile tido mmg tak dgr dah bunyi fon.jenoh kol byk kali..hehehe

    ReplyDelete
  2. Encik menjejak dewasa: Itu bukan beremosi, lately ni kamu suka sgt menggunakan imbuhan beR- (bergigih bertekun etc.). Itu namanya emosional. Emosi itu wajib semua org ada, bezanya byk atau kurang dan cara kita mengawal emosi itu. Selamat mengawal emosi~ semoga dikurniakan mahmudah =)

    Abg Zaini: Kadang2 sayer pun begitu jugak, huuuu =)

    ReplyDelete
  3. en buzzy: itu penat sgt tuh, smpai xprasan!!
    huhu~
    sorry 1000x~

    cahaya mataku: mungkinlah, hormon emosi sy terlebih hingga saya mudah benar jadi seorang yg beremosi... betulkan saya jika saya BERsalah!! huk3~

    ReplyDelete
  4. it's ok abg amir. Everyone has feeling :)

    ReplyDelete
  5. elok la tu dua2 jenis payah dgr fon.hehe
    yang penting jgn terlalu emosional..tak cantik/hensem rupa dikala emo..cube lihat cermin semasa emo.

    ReplyDelete
  6. wa..emosi ek die ni...ke dtg bulan?ngeee...slmt pose ek..

    ReplyDelete
  7. en buzzy: ok, moga2 saya dpt mengawal keemoan sy...
    en areltzsensei: xde maknenye dtg2 bln...
    hm, ni pose penuh x??
    kih3~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails