Monday, January 30, 2012

Berhenti Berharap

Saat ini saya benar-benar nekad. Cukuplah. Buat apa menyayangi andai diri tidak disayangi. Setelah dia cuba memohon agar Allah menjauhkan hati kami (saya dan dia), saya tetap berusaha untuk menerima dia. Biarlah walau apapun terjadi. Saya setia menanti, menunggu saat itu walau tak mungkin berlaku- menerima saya. Biarpun pernah dihantar sepotong pesan, HapusAkuDariMimpimu!

Pahit, perpisahan memang pahit. Apatah lagi melibatkan hati dan rasa. Saya sedaya upaya menyedapkan hati, biarlah. Beri dia masa, nanti saat sudah tenang datang baiklah kembali. Tapi rupanya tidak. Dia benar-benar nekad sedangkan saya berusaha memberi ruang agar dia tetap menemani seumur hidup saya.

Tapi takdir Allah tidak siapa yang mampu menyanggah. Ini mungkin sudah tertulis, untuk saya dan dia. Kami mungkin ditakdir untuk menyayangi hanya seketika. Hinggalah dihantar pesanan agar saya padamkan semua gambar kenangan kami berdua, saya sudah nekad. Ya, saat ini saya benar-benar sudah berhenti berharap! Moga dia terus bahagia. Dan saya, akan terus begini- ada impian yang perlu direalisasi!

Andai dia mampu membuang semua kenangan, tapi tidak bagi saya. Hakikatnya kenangan itu yang mendewasakan, yang banyak mengenalkan erti manis biarpun rasa pahit yang sering ditelan, dan kenangan itu juga yang banyak mengajar makna bangkit semula saat terjatuh berkali-kali! 

Aku pulang
Tanpa dendam
Kuterima...
Kekalahanku

Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukkan aku bahagia
Kau tunjukkan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat.

Moga kau terus bahagia! =)

6 comments:

  1. "Jika Allah mengetahui ada kebaikan di dalam hatimu, nescaya Dia memberikan yang lebih baik daripada apa yang telah diambil darimu dan Dia akan mengampuni kamu." Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang (Surah al-anfal : 70)

    ReplyDelete
  2. sabar ye teman.. semoga dipermudahkan =)
    ~ctmas~

    ReplyDelete
  3. IKU: Moga lelaki yang baik untuk dia dan ada wanita yang baik untuk saya nanti. Terima kasih kerana mengerti!

    ReplyDelete
  4. CTMAS: Terima kasih. Moga yang terbaik untuk saya dan awak juga! ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails