Monday, November 22, 2010

aLL tHE bEst~

kawan sekelas sastera saya nama dia Amer juga.
nama sama, tapi ejaan tak serupa.
bila orang panggil Amir-kami sama2 pandang,
tak tahu Amir mana satu yang mereka panggil.
oh, dia ni budak major Pendidikan Moral.
nak berkenalan, silakan!
aha

tadi dia sms saya,
mahu datang rumah-study sama
untuk subjek esk.
oh, saya ok saja!
sampai sahaja bukan study,
borak2-dah lama xjumpa kan!
dia merungut,
apa nak baca ni.
kami memang tak tahu apa yang masuk.
tak ada soalan bocor pun! haha

bila saya buat nota kecil tentang
manusia unggul dalam sastera Melayu Islam,
oh, dia relax...
bila saya terangkan tentang Nur Muhammad-
ala2 penerangan supaya
ingatan saya bertambah kuat la kononnya.
lepas tu dia sambung cerita saya,
kaitkan dengan angin, api, air, tanah bla.. bla.. bla...

dalam hati,
gempak gler dia ni!
cakap tak baca lah, tak tahu nak baca apa lah. huh!
rupanya,
dia ada amik subjek ni masa tingkatan 6 dulu.
nak tak nak,
saya kenalah bergigih untuk dapat A
sebab saya tak ada basic,
dan tak pernah belajar sastera pun sebelum ni.

apa pun,
thankz Amer sebab sudi study sama2.
moga dapat jawab dengan baik!
dia cakap,
dia takut pointer jatuh sebab dia tak yakin
untuk score sem ni.
Amer,
hidup kene confident!
moga kamu dapat yang terbaik...
all the best!~

~oh, kami curi2 bergambar dalam kelas kewartawanan!
aha

9 comments:

  1. lepas baca ni, kecut perut semakin bertambah. haha sila akui. selamt berjaya untuk dua budak bernama amir!

    [esok nak tiru boleh? hehe]

    ReplyDelete
  2. haha. kami study biasa2 saja...
    amer gila dgn filologinya! salamat berjaya sahabat!
    blh je tiru kalau duk dekat2. ha, ade beran?
    ehe

    ReplyDelete
  3. semoga both of u akan berjaya..gud lurk

    ReplyDelete
  4. semoga anda dan rakan berjaya dgn cemerlang dlm pengajian..

    ReplyDelete
  5. cikgu Imanshah : terima kasih byk atas sokongan!

    ReplyDelete
  6. terima kasih cikgu sekamar rindu!

    tak sabar mahu habis. aha. start pun blm lg...!

    ReplyDelete
  7. aha. moste welcome!
    kte same2 score sem ni ya...!!

    ReplyDelete
  8. erm insha Allah
    klw dpt ler...bimbang sgt2 lorh

    coursework major killer nt
    abiz lah pointer,,,aiyo0oo

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails