Sunday, November 21, 2010

tAnDas puNyA KiSaH~


mahu cerita tentang tandas rumah ni...
rumah di kolej saya ni ada 4 bilik,
maknanya ada lapan penghuni la.
tapi ada satu bilik tu,
dia duk sorang.
maknanya ada 7 orang lah kami ni.
tandas pulak ada 2 buah.
kalau dibahagikan,
satu tandas 4 orang yang guna...

masalah sekarang ni ialah,
semua mahu guna tandas yang saya guna!
bukan apa,
tandas lagi satu tu dah tak macam tandas.
manusia yang guna tandas tu beramai-ramai
pindah ke tandas yang saya guna!
okay,
kita ibarat tandas yang saya guna tandas 2 lah.
yang guna tandas 2 ni saya, roomate,
dan abg BM bilik sebelah.
masalah sekarang ni,
manusia2 yang guna tandas 1
semuanya dah beralih ke tandas 2!

so,
diorang taknak pulak sental kulat2
yang ada kat tandas 1 tu!
hish,
takkan nak kami jugak yang buat.
sebab kami tiga orang yang guna tandas 2 ni
bergilir-gilir akan cuci tandas.
kami faham2 sendiri lah...
tapi manusia yang guna tandas 1 ni
buat2 tak paham pulak!

sekarang ni kisahnya,
kene berebut bilik air la nampaknya!
bukan tandas 1 tu tersumbat atau xblh guna,
cuma hitam berkulat dah!
hish,
geram betul!
pelik lah manusia ni!

-nasib baik bukan begini!

12 comments:

  1. ayo mai guna tandas rumah saya je lah..haha

    rajin kamoo menghupdate belog

    ReplyDelete
  2. beli klorox sebotol..tuang..biarkan beberapa jam..pastu sure clean & clear

    ReplyDelete
  3. haha.
    umah cikgu Imanshah jauh, kt Ipoh!

    ReplyDelete
  4. cik Kamsiah: takkan tuang je, tak perlu sental?
    kalau berkesan t saya buat.
    tak pun siram kt muka manusia2 tuh!
    haha

    ReplyDelete
  5. lelaki ini: terpaksa la sabar.

    nasib baik dah nak habis semester! uh

    ReplyDelete
  6. ayya,,,mcm tu,,hahahah,, naseb baik tndas umah ambo (KUO) ok je,,, msing2 pakat jago,,,hi3

    ReplyDelete
  7. salam..

    masalah berat juga ni...hehe

    ReplyDelete
  8. cikgu Mat: hurm, nasib badan la dapat housemate mcm ni!

    ReplyDelete
  9. sekamar rindu: agak berat juga! dah nak akhir sem buat perangai semua!...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails