Monday, November 22, 2010

tAnDas puNyA KiSaH ii~

masih ingat lagi kisah ini?
hurm,
disebabkan saya tiada paper lagi hari ni
jadi dengan rasa besar hati
dan gigihnya saya telah membersihkan
tandas 1 yang berkulat tuh!
bukan nak beritahu saya rajin atau apa,
cuma agak bengang sebab semua
berebut-rebut nak guna tandas 2.

malam ni,
saya tengok tandas tu dah mula digunakan orang.
oh, baru saya tahu rupanya
memang bukan salah tandas sebab rosak
atau tersumbat,
rupanya sebab manusia
yang malas!

lagi satu kisah semalam.
singki dapur tersumbat,
saya tahu siapa punya kerja.
ikutkan hati,
memang nak sound je
tapi saya bukan jenis macam tu dengan housemate.
dengan orang lain,
mungkin boleh sound.
jadi,
saya guna cara seperti biasa-teguran halus!
ambil kertas dan tulis
'sila buang sisa makanan sebelum gunakan singki.
nak singki ni tersumbat lagi ke?!'

saya rasa teguran kali ni lebih sopan.
roomate pun cakap,
aik elok pulak bahasa kau kali ni.
sebelum ni memang saya tulis dengan emosi.
jadi faham2 lah sendiri.
cara saya memang begitu,
kami tak berapa rapat.
masing2 buat hal sendiri.
saya cuma boleh masuk dengan roomate saja.
yang lain tegur2 gitu saja.
ish,
cepatlah berakhir sem ni!


amacam, bersih tak?
aha. thankz Incik Google!

2 comments:

  1. kelas khar kalo tandas camneh. hahaha.. sape je housemate tu yerp. hum... uma ni paham2x lew. hahahahahahaha.. x koser sy nak kemas2x, esk lusa berkubang balik.. baek jage hak sendiri je.. huhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails