Tuesday, November 30, 2010

sELipER tERbaNg~

assalamualaikum semua!
exam?
hanya tinggal paper objektif.
alhamdulillah,
paper esei dah selesai semua.

hm,
dengan rasa riang hatinya
saya mencampakkan seliper ke bawah.
dari tingkat atas-tingkat 2.
tanpa rasa bersalah pun.
nak mengamuk?
silakanlah!
oh, itu kisah dulu.
masa saya duduk hostel.

bila seliper tak bersusun saja,
pasti akan ada seliper terbang!
bila saya form 5,
lagi saya konfiden-dah senior la katakan.
jadi,
kalau marah pun,
marah dalam hati.
nak mengamuk pun,
diorang tak berani.
haha. memang kejam!

itu dulu.
sekarang ni, bukan saya tak sampai hati.
entahlah, bila fikir balik
semua dah besar.
bakal cikgu pulak tu!
saya jelah yang beriya susun seliper,
sapu rumah, cuci tandas.
yang lain,
pakat sepah, kotorkan, buat sampah!


kalau ikutkan hati,
nak aja saya terbangkan seliper
dari tingkat 5 ni.
tapi bila fikir balik,
entahlah.
dah nak jadi cikgu pun masing2 ni.
tapi susun seliper pun xmahu!
hish, malulah!

takkan nak saya buat macam ni?

6 comments:

  1. selipar terbang! istilah dan kisah yg sama. tapi cuma warden yang akan buat begitu..!

    ReplyDelete
  2. di rumah tingkat 9 ni pun, boleh juga kalau nak layangkan selipar ke bawah :(

    ReplyDelete
  3. oh, perempuan pun begitu?
    ah, sadisnya!

    ReplyDelete
  4. didikan bermula sejak kecil. kekadang ada yg dh diajar dari rumah, tapi tak melekat juga ajarannya. sabar saja lah. malas nak cakap, susunkan saja selipar depa. kurang2, dapat pahala. tak gitu?

    ReplyDelete
  5. baiklah cik cahaya mataku!

    thankz cik CGG yg tomey!~ [ish, bini org lah mir!] aha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails